Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
Goed partnerschap zorgt 24/7 voor de juiste spanning!

Goed partnerschap zorgt 24/7 voor de juiste spanning!

  • 22 april 2020
  • Ridderkerk

Vorig jaar is Elinex Power Solutions BV preferred supplier geworden van Kropman Installatietechniek. Binnen de samenwerkingsovereenkomst vallen zowel nieuwleveringen als uit te voeren onderhoud. Een verbond dat niet over één nacht ijs gegaan is, vernemen we van Nico Walhout, accountmanager bij Elinex en Daniël ten Kate, landelijk contractmanager bij Kropman.

“Noodstroomvoorzieningen zijn van cruciaal belang en worden steeds belangrijker. Daarom vormt een noodstroominstallatie een essentieel onderdeel van ons leveringsprogramma”, opent Ten Kate het gesprek. “Met klanten als de landelijke Politie, Holland Casino en de Sociale Verzekerings-bank wordt duidelijk dat noodstroomvoorziening een tak van sport is waar wij goed in zijn. Daarin staan wij echter niet alleen, we vieren ons succes samen met Elinex.”

Snel acteren en korte communicatielijnen

“We bedienen als partners de contractanten van Kropman”, vult Walhout aan.

“Deze samenwerking is er al meer dan 10 jaar, maar sinds vorig jaar dus bezegeld met een handtekening en een stuk officieel commitment naar elkaar toe. Op die manier waarborgen we continu de kwaliteit die we leveren in nieuwe materialen en onderhoud. Voor de klant is het de beste garantie die men hebben kan, er zal altijd stroom zijn.”

Wanneer we Ten Kate vragen naar wat hem zo aanspreekt in de samenwerking, is hij helder: “Elinex heeft een perfecte bereikbaarheid op alle niveaus. In plaats van het bureaucratische karakter dat veel bedrijven hebben, tref je bij Elinex korte communicatielijnen aan en een enorme drive om snel op te treden. Die snelle responstijd is uiteindelijk van levensbelang voor de bedrijfszekerheid van onze klanten. Elinex denkt mee en leeft zich altijd in op klantniveau.” Voor Kropman betekent het onderhoud uit handen geven aan Elinex een stuk rust en ontzorging, niet alleen voor de eigen organisatie, maar ook voor de eindklant. “Elinex zorgt voor een adequate onderhoudsplanning en de uitvoering hiervan. Wanneer een klant vraagt om een meerjarige onderhoudsplanning dan vullen we dat samen op een goede manier in.

Merkonafhankelijk specialisme

Onderscheidend vermogen komt vooral door de organisatie achter de producten, licht Walhout toe: “Een UPS is eigenlijk een commodity geworden. Dat stuk hardware is dan ook niet hetgeen waarmee wij ons onderscheiden. We zijn bovenal een merkonafhankelijke dienstverlener in nieuwlevering en onderhoud, met maatwerk als specialisme. Hoeveel merken er ook aanwezig zijn bij de klant, je houdt bij ons één aanspreekpunt. Dat werkt snel, overzichtelijk en kostenbesparend.”


Advies nodig?
Contact of advies?